مقالات آرشیو خبر ها
یک فصل دلتنگ پاس های پشت مدافعان او بودیم اما...

یک فصل دلتنگ پاس های پشت مدافعان او بودیم اما...

مرد این روزهای یوونتوس، وارث پیرلو خواهد شد. در فصل گذشته با خروج پیرلو، یوونتوس قدرت بازی سازی خود را در خط هافبک تا حدی از دست داد و در این زمینه دچار ضعف جدی گردید.

در فصل جاری در تفکرات الگری، پیانچ بهترین جایگزین برای پیرلو است، و با وجود او، مارکیزیو می تواند در پست اصلی خود بازی کند. لذا یوونتوس قصد دارد از پیانیچ به عنوان رجیستا و همچنین کاشته زدن استفاده کند، کاری هایی که پیرلو در انجامشان استاد بود. طبق تحلیل گاتزا دلا اسپورت:

 

در حالی که انتظار می رفت در ترکیب 11 نفره ی یوونتوس، پیانیچ جای خالی پوگبا را پر کند، الگری او را جانشین پیرلو می داند و به وی به چشم یک رجیستا نگاه می کند. هر چند در فصل گذشته مارکیزیو نشان داد که می تواند یک رجیستای شایسته باشد، اما پست اصلی او، حضور در سمت چپ هافبک سه نفره است. لذا حضور پیانیچ به عنوان رجیستا، به مارکیزیو اجازه خواهد داد تا در پست اصلی خود به عنوان یک مزالا (هافبکی مرکزی، با میل هجومی) در سمت چپ خط میانی به میدان برود.

 

 

لازم به توضیح است که پیانیچ در بازی دوستانه با وستهم، که با پیروزی 3 بر 2 یووه همراه بود، برای اولین بار به عنوان رجیستا بازی کرد. در حین بازی همواره سربالا بازی کرد، جای گیری مناسبی داشت و می دانست در چه شرایطی از پاس های بلند استفاده کند و در چه مواقعی محتاط باشد، و در کل نشان داد که در این پست به خوبی کار می کند. البته در این پست نقص هایی نیز داشت، که بارز ترین آنها عدم توانایی او دربازپس گیری توپ بود، مخصوصا در شرایطی که تحت پرس شدید تیم حریف قرار می گرفت.

 

با این وجود، هافبک سابق رم، در حال یادگیری توانایی پیرلو برای فرار از پرس تیم حریف است، و اگر به او زمان داده شود، در نقش جدیدش پیشرفت خواهد کرد. و به حتم پیانیچ توانایی خلق موقعیت و ارسال پاس های در عمق را همچون پیرلو دارد.

 

در دو فصل گذشته ی سری آ، تنها بازیکنانی که تعداد پاس های گل آنها دورقمی شده است، همسیک و پیانیچ هستند. اما با این وجود ممکن است در این فصل، آمار پاس گل پیانیچ، به جهت این تغییر پست کاهش یابد.

«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
حمیدرضا شمس
حمیدرضا شمس«نگارنده اخبار»
ارتباط با نگارنده: